Site icon NEWS ВІТРИНА

Ігри про Гаррі Поттера: Чарівники серед нас

Сага про хлопчика, який вижив, стала справжнім культурним феноменом, подарувавши сотням мільйонів людей можливість повірити в казку. Книжкова серія отримала відмінну екранізацію довжиною у вісім фільмів (не рахуючи приквелів), а також була перенесена у віртуальну реальність за допомогою відеоігор. Про останні ми й розповімо у цій статті.

Так вийшло, що переважна більшість ігор про Гаррі Поттера було випущено як супутній продукт до кінокартин. І вийшли вони, скажімо так, типовими іграми з фільмів. Втім, не всі.

Отже, давайте почнемо подорож у світ чаклунства.

ОСНОВНІ ІГРИ СЕРІЇ Гаррі Поттера

HARRY POTTER AND THE SORCERER’S STONE (2001)

Перша частина франшизи вийшла в один день з однойменним фільмом і була присвячена подіям першого року навчання Гаррі Поттера в школі чарівництва чарівництва Хогвартс. Хлопчика та його друзів чекали на класні заняття, турніри з квідичу, а у фіналі – протистояння з професором Квіреллом / Волдемортом. Геймплейно ж це був екшен/платформер від третьої особи .

Але однозначно назвати гру гарною не можна з кількох причин.

По-перше, платформінг у ній був надто повільним, а керування мітлою у змаганнях з квідичу – вкрай некомфортним. По-друге, відкритий світ – замок , який можна досліджувати у перервах між сюжетними місіями – вийшов дуже невеликим та бідним на деталі. Нарешті, по-третє, для геймплею розробники дуже вільно обійшлися з сюжетом, що припало до душі не всім фанатам оригіналу. Що вже казати про технічні проблеми, що були у грі.

В результаті «Філософський камінь» чекали на змішані відгуки від критиків і гравців.

HARRY POTTER AND THE CHAMBER OF SECRETS (2002)

Сіквел вийшов краще: розробники (студія KnowWonder) зрозуміли, в якому напрямку їм варто рухатися, і пішли шляхом якісних змін.

Картинка , моделі персонажів та ігрові механіки залишилися без змін, але при цьому автори доопрацювали управління, додали герою чуйності, а також розширили та наповнили секретами Гоґвортс та його околиці. Ретельне дослідження локацій та перемоги у міні-іграх нагороджувалися чарівними цукерками, за які можна купити колекційні картки та корисні для проходження предмети. Звичайно, не обійшлося і без квідичу – цього разу із зручним керуванням.

Грати в «Таємну кімнату» стало набагато приємніше, але сюжет знову зазнав незначних змін, що знову ж таки пояснювалося необхідністю реалізувати цікавий геймплей. Втім, це не вплинуло на оцінки гри, які були здебільшого позитивними.

HARRY POTTER AND THE PRISONER OF AZKABAN (2004)

За розробку третьої частини серії ігор про Гаррі Поттера відповідала та сама команда KnowWonder. І тут розробники знову зіткнулися з проблемою створення захоплюючого геймплею і в той же час проходження сюжету першоджерела. І в книзі , і у фільмі були тривалі епізоди без екшену , що, звичайно ж, неприпустимо для відеоігри.

Тому авторам довелося штучно розтягувати проходження створенням нових геймплейних механік – наприклад, випробувань, які доводилося проходити персонажам (в «В’язні Азкабану» давали пограти за трійку героїв – Гаррі, Рона та Герміону) заради вивчення заклинань.

Але назвати гру поганою не можна. Так, лінійна, повторювана, з нецікавими польотами на гіпогрифі замість квідич, але все ще атмосферна і красива (для свого часу).

HARRY POTTER AND THE GOBLET OF FIRE (2005)

Наступну частину EA (так, «Імперія зла» відповідальна за видання всіх ігор серії Harry Potter) передала внутрішній студії EA UK (вона ж EA Bright Light), яка нині спочивала. Нові розробники спробували винайти формулу гри. Щось удалося, щось ні.

«Кубок вогню» став лінійним екшеном із кооперативом та спільним кастуванням заклинань. Розробники мотивували гравців проходити рівні по кілька разів, розміщуючи на них колекційні предмети, які можна було отримати лише за допомогою заклинань, що ставали доступнішими на пізніших етапах. Але, відверто кажучи, повертатися до пройдених місій не хотілося – аж надто одноманітними вони були. Не тішила і картинка – сіра на сірому.

Знайшлися у грі та цікаві епізоди – наприклад, польоти на мітлі та фінальна битва з Волдемортом. Але в цілому вона вийшла не дуже якісною, і багатьма вважається найгіршою в лінійці.

HARRY POTTER І ORDER OF PHOENIX (2007)

Зіткнувшись із критикою, EA UK пообіцяла виправити всі недоліки «Кубка вогню» у наступній грі — і дотрималася обіцянки.

Розробники підійшли до створення «Ордена Фенікса» максимально ретельно: переглянули тонни матеріалів і консультувалися з Джоан Роулінг, щоб зробити Хогвартс якомога більш схожим на «оригінал» з фільму, покликали на озвучку персонажів акторів, які зіграли їх у кінофраншизі, придумали безліч основних і другорядних завдань, нарешті, привели графіку у відповідність до стандартів консолей нового покоління (Xbox 360 і PS3).

Гра вийшла цілком гарною. Геймплей був зосереджений на екшені та головоломках , замок радував монументальністю, а його околиці манили своїми таємницями, картинка «майже як у кіно» дозволяла насолоджуватися пригодами улюблених героїв, періодично перемикаючись з Гаррі Поттера на Сіріуса Блека, Дам.

Задоволення могли зіпсувати хіба що величезні простори, якими доводилося дуже багато бігати – такою стала плата за реалізацію найбільшого Гоґвортсу у серії.

HARRY POTTER AND THE HALF-BLOOD PRINCE (2009)

З цією грою у розробників вийшла та сама ситуація, що й у KnowWonder з другою частиною серії – взявши за основу попередню гру та суттєво доопрацювавши її, автори представили покращену версію без відчутних мінусів.

Так, головний недолік «Ордена Фенікса», надто великі й місцями порожні локації, був виправлений: хоч у «Принцу-напівкровці» і з’явилися нові території на додаток до вже існуючих, від переміщення ними гравці не втомлювалися – все завдяки наявності фасттревела (він був і в минулій частині, але з деякими обмеженнями) та насиченості подіями.

У грі, крім наступного оригіналу сюжетної лінії, знайшлося місце і епізодам, які не увійшли в екранізацію, і навіть сміливим знахідкам на кшталт місії за Рона, сп’янілого любовним зіллям .

Примітно, що у плані геймплею найкращою виявилася версія для Wii, де гравці могли творити заклинання за допомогою контролерів Wii Remote. На ПК ж, як завжди, доводилося креслити рухи чарівної палички мишкою. Як результат – хорошій грі супроводжували позитивні оцінки.

HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS: PART I / PART II (2010 – 2011)

Як і однойменний фільм, «Дари смерті» були поділені на дві частини. Обидві вийшли досить слабкими. Виною тому – спроба EA UK повністю піти в складову екшен, створивши шутер з укриттями на зразок Gears of War.

Вийшло, м’яко кажучи, не дуже. Гаррі неохоче прилипав до укриття, а перестрілки на чарівних паличках не мали й частки тієї динамічності, якою могли похвалитися інші шутери від третьої особи того часу.

Все це доповнювалося поганою графікою, невиразним дизайном локацій та вільним поводженням з першоджерелом. На жаль, фінал ігрової саги про Гаррі Поттера залишив не найприємніші враження.

ОКРЕМІ ІГРИ Гаррі Поттера

LEGO CREATOR: HARRY POTTER (2001-2002)

Ігри з лінійки LEGO Creator: Harry Potter пропонують схожий ігровий процес з іншими іграми «Лего» – керуючи персонажами з розглянутої саги, гравці прогуляються світом, побудованим з кубиків конструктора, і виконають різні завдання. Сюжет заснований на двох перших частинах кіноепопеї, а серед локацій є різні приміщення замку, у тому числі кабінет зілля, заборонений коридор та інші.

Як і належить іграм LEGO, тут є елементи пісочниці – гравці можуть добудовувати різні об’єкти, змінювати погоду і навіть створювати своїх персонажів. Ігри, звичайно, старі, але вони також дозволяють поринути у світ «Гаррі Поттера».

HARRY POTTER: QUIDDITCH WORLD CUP (2003)

Перш ніж почати працювати над основною лінійкою ігор про Гаррі Поттера, студія EA UK випустила спортивний симулятор, присвячений квідич. Тут геймплей був глибшим, ніж у турнірах з основної серії ігор, і дозволяв керувати будь-яким учасником команди: забивати квоффл, відбивати бладжери та ловити снітч.

Змагання проводились у різних країнах світу, а гравцям були доступні різні тактики гри, що відповідають обраній збірній – так, наприклад, команда з Японії використовувала прийоми єдиноборств, а спортсмени з Болгарії могли застосовувати книжковий «фінт Вронського». Загалом гра отримала високі оцінки.

LEGO HARRY POTTER: YEARS 1–4 / YEARS 5–7 (2010 – 2011)

Серія аркадних LEGO ігор від студії TT Games, в якій можна знову пережити всі події книг/фільмів, керуючи кумедними ЛЕГО-чоловічками. Як і інші LEGO-ігри, містить нескладний ігровий процес, фірмовий гумор, безліч секретів і схованок, які часто відкриваються при повторному проходженні рівнів з персонажами, що мають відповідні здібності.

На даний момент серед усіх ігор про Гаррі Поттера тільки LEGO Harry Potter можна легально купити та скачати у цифрових сервісах.

HARRY POTTER FOR KINECT (2012)

Гра для консолі Xbox 360, обладнаної сенсором руху Kinect, яка дозволяла пройти весь курс навчання в школі Хогвартс, вивчати та використовувати заклинання та пройтися знаковими подіями саги. Являла собою, швидше, демонстрацію можливостей Kinect, ніж повноцінний розважальний продукт.

WONDERBOOK: BOOK OF SPELLS (2012)

Ще одна демонстрація можливостей, цього разу – контролера PS Move та камери PS Eye для консолі PlayStation 3. Тут використовувалися технології доповненої реальності: гра поєднувала віртуальну реальність із реальною, дозволяючи гравцеві переносити себе на екран телевізора – і творити диво. Втім, особливих одкровень чекати від неї не варто, а розвага була, по суті, одноразовою.

HOGWARTS LEGACY (2023)

Восени 2018 року в Мережі було опубліковано відео, автор якого стверджував, що воно відноситься до неанонсованого action RPG по всесвіту Гаррі Поттера. Втім, зустріти чарівника та його друзів у ній не вийде: за словами джерела, дія сюжету розгортається в XIX столітті, а головний герой (або героїня – присутній вибір статі та кастомізація) буде битися з темними чарівниками, гоблінами , тролями та іншими надприродними .

Гра була офіційно анонсована у 2020 році під назвою Hogwarts Legacy та вийшла у лютому 2023 року. У ній геймери можуть відвідати Хогвартс, Хогсмід та інші знайомі локації, вивчити різні заклинання, прокачувати персонажа та виконувати квести. За розробку проекту відповідала Warner Bros, що належить. студія Avalanche Software, що раніше відзначилася іграми 25 to Life, Cars 3: Driven to Win та Disney Infinity.

Hogwarts Legacy показала, наскільки сильно фанати франшизи скучили за новими іграми: тайтл буквально зметали з полиць, у перші ж дні після релізу він встановив рекорд на Twitch з переглядів серед одиночних ігор , а також увійшов до ТОП-10 тайтлів у Steam за кількістю одночасно граючих користувачів. Настільки оглушливий успіх обіцяє Avalanche Software перепустку у вищу лігу геймдева, а грі – ймовірний сіквел або навіть перетворення у велику серію.

КУПИТИ НА PC

КУПИТИ НА PS

КУПИТИ НА XBOX

Захід ігор про Гаррі Поттера, очевидно, пов’язаний із завершенням основної кіносерії, а приквели «Фантастичні тварюки і де вони мешкають» поки не поспішають перенести у віртуальний світ.

Однак надія на повернення в ігрову версію Хогвартсу не згасає, оскільки Hogwarts Legacy «вистрілила» і, ймовірно, поверне інтерес гродів до цього всесвіту.

Exit mobile version