Рукомахи та аеромени, відомі як «танцюючі чоловічки» — надувні конструкції з тканини, які рухаються за допомогою потоку повітря від потужного вентилятора. Надувні фігури стали невід’ємною частиною ефективної вуличної реклами, святкових заходів та шоу. Надувна реклама видовищна та здатна привертати увагу. Однак спочатку фігури не мали жодного відношення до реклами та маркетингу, як такого. Заглянемо в історію надувних фігур, а тим, хто ще не знає, де в Україні за доступною ціною замовити надувну рекламу, рекомендуємо заглянути в каталог компанії SLON: https://slon.group/ua/.
Від Олімпійських ігор до зовнішньої надувної реклами
Винахід надувної фігури аеромену, того самого величезного «танцюючого чоловічка», пов’язаний з ім’ям художника та театрального постановника Тобаго Пітера Міншалла. Варто зазначити, що популярність йому принесли далеко не надувні фігури, а унікальні карнавальні костюми та перформанси.
У 1996 Міншалл взявся за створення візуального перформансу для церемонії відкриття Літніх Олімпійських ігор в Атланті. Звиклий шукати неординарні рішення, він запропонував концепцію «велетнів» — високих надувних фігур, що височіють над землею, які б могли рухатися користуючись з коливань повітряного потоку.
У реалізації брав участь ізраїльський художник та інженер Дорон Газіту, який завдяки колосальному досвіду в аеродинаміці та архітектурі повітря зміг розробити конструкцію, в якій повітря від вентилятора надходить всередину витягнутої тканини, змушуючи її згинатися, нахилятися та «танцювати».
Сучасні надувні фігури для заходів
Успіх фігур, створених на замовлення для Олімпіади, показав Газіту, що надувна реклама має комерційний потенціал. Він подав заявку на патент і зареєстрував його в США під назвою Air Dancer. Газитом була заснована компанія Air Dimensional Designs, основною діяльністю якої стало виготовлення надувних фігур для заходів.
Варто зазначити, що технічний патент на надувні фігури для заходів належав Газіту, а авторська концепція — Міншаллу. Таким чином, те, що ми сьогодні називаємо зовнішньою надувною рекламою — це колаборація мистецтва та інженерії.
З часом аеромени перестали бути виключно елементами шоу та заходів, посівши гідне місце у візуальному маркетингу. Сьогодні зовнішня надувна реклама активно використовується автосалонами, магазинами, на ярмарках та фестивалях.