Site icon NEWS ВІТРИНА

Огляд Horizon Forbidden West – Бездоганний сіквел

Horizon Zero Dawn подарувала нам чудову історію про кінець світу та відродження людства, але після її фіналу залишилося чимало питань. Сіквел відповідає на них, ставить перед Елою та її друзями нові виклики і знайомить з значно серйознішою загрозою, ніж усе, що було раніше. Які таємниці зберігає Заборонений Захід у Horizon Forbidden West – розповідаємо у огляді.

  • Розробник: Guerilla Games
  • Видавець: Sony Interactive Entertainment
  • Дата виходу: 18 лютого 2022 року
  • Платформи: PlayStation 4, PlayStation 5

Події Horizon Forbidden West розгортаються через кілька місяців після вирішальної битви з АІД в Zero Dawn. Розуміючи, що загроза для біосфери Землі ще не усунена, – всюди вирують бурі, а рослини вражає невідома хвороба, – Елой подорожує світом у пошуках рішення.

Сіквел має на увазі, що ви знайомі з оригінальною грою. Відеоролик на початку дає коротку вступну, але все ж таки варто якщо не пограти в Horizon Zero Dawn , то хоча б ознайомитися з переказом сюжету, перш ніж приступати до другої частини.

Пробравшись в один із стародавніх комплексів за копією ГЕІ, дівчина не виявляє її, але дізнається, що її давній «знайомий» Сайленс може мати потрібну інформацію. Той ховається десь на заході, збираючи армію з бунтівників, що відкололися від войовничого племені Тенакт: тренує їх, навчає контролю за машинами і явно готується до великої війни. З ким чи чим – гравцям доведеться дізнатися під час сюжету Forbidden West.

Спойлерити події, які чекають на Елою в сиквелі, було б злочинно: не хочу позбавляти вас можливості вперше зазнати захоплення від сюжетних сцен. Історія захоплює і дивує, виробляючи такі повороти, про які не здогадаєшся за всього бажання. Якщо не пропускати щоденники у ключових локаціях, можна передбачити появу певних учасників конфлікту ще на початку, проте гра знайде чим здивувати.

Елой познайомиться з новими персонажами, набуде несподіваних союзників, а наприкінці гра не просто розкриває всі свої секрети (абсолютно все, включаючи джерело таємничого Сигналу, що викликав збій у роботі ГЕІ та її підпрограм, та справжні цілі Сайленса), а й сповіщає про нову небезпеку , залишаючи величезний такий заділ на триквел.

Всі знайомі по оригіналу герої «виросли», і перш за все – Елой: вона знає собі ціну, змушує зважати на свою думку і завжди впевнена у своїх силах. У ході сюжету дівчина навіть має власну базу і невелику армію послідовників, готових піти за нею у вогонь і воду.

Захоплює і постановка сцен. В одному з епізодів героїні належить дертися на стартовий майданчик космічного корабля , щоб упустити той на групу потужних змій-машин, після чого слідує битва з уцілілим роботом . В іншому – дівчина спускається в підводний комплекс, де на гравців чекає напружена стелс-місія з хованки від робо-алігаторів у заростях водоростей. Одна з битв – і зовсім мало не «Месники» в антуражі Horizon. Виглядає напрочуд, і практично в кожній місії основного сюжету доводиться підбирати щелепу з підлоги.

Враження підкріплюються приголомшливою картинкою. На PlayStation 5 Horizon Forbidden West демонструє графіку нового покоління: персонажі в кат-сценах ніби живі, а оточення неймовірно багате на деталі. Настільки, що візуальне різноманіття іноді призводить до труднощів з орієнтуванням на місцевості: доводиться регулярно сканувати локації за допомогою візора, щоб помічати місця для зачепу, скрині з лутом та щоденники. Згодом стає легше, але на початку проходження красива графіка гри мені швидше заважала, аніж допомагала.

Заважала – так, але варто вперше вибратися на узбережжя Атлантики, де піщані пляжі та галасливий океан; видертися на високу гору, з вершини якої відкривається вид на чи не половину ігрового світу; проникнути в Котел – технологічний комплекс, що суцільно з металу, де народжуються нові машини; відвідати поселення одного з племен, побудоване на гігантських супутникових антенах – і всі приводи для невдоволення розчиняться, як дим. А видовище, яке подарує вам гра після завершення однієї з місій у колишньому Лас-Вегасі, надовго надрукується в пам’яті.

З кількох десятків годин, що зайняло проходження Horizon Forbidden West, десь чверть часу мені довелося провести у фоторежимі – настільки хотілося зафіксувати всі визначні моменти та просто гарні краєвиди. Його можна використовувати навіть у кат-сценах: хоч при цьому не дозволяється обертати камеру, проте не забороняється застосовувати графічні фільтри.

Говорячи про картинку, варто відзначити і продуктивність Forbidden West. Тайтл працює на PS5 у двох режимах – з пріоритетом дозволу та швидкодії. У першому гра відтворюється при 4K і 30 fps, у другому частота кадрів підвищується до 60 fps, а роздільна здатність знижується.

Тішить, що режим швидкодії не впливає на рівень деталізації та інші графічні налаштування, жертвуючи лише дозволом. Якщо ви готові на такий компроміс, я рекомендую грати саме в режимі з підвищеною частотою кадрів – геймплей стає набагато плавнішим, що вкрай корисно у напружених битвах з машинами.

Але повернемось до подорожі на Заборонений Захід. Його передує довгий вступ: у нову область Елой вирушить не відразу, а гравці матимуть можливість зустрітися зі старими знайомими в Меридіані. Та й право вийти за ворота, що відокремлюють знайомий дівчині світ від нових земель, доведеться заробляти . Мова не лише про небезпечні машини, що заповнили околиці: у справу вступають політика, непрості взаємини між племенами та вищезазначені бунтівники.

Крім цього, багато жителів поселень, до яких загляне героїня, мають до неї прохання та доручення. Другі квести часто лаяли в Horizon Zero Dawn, дорікаючи в одноманітності і наявності «контенту заради контенту».

Що ж, у сиквелі ситуація набагато краща: багато додаткових завдань пов’язані з основним сюжетом, а мотивація персонажів – логічна і зрозуміла. Тепер це не просто «розмовляючі голови»: багато NPC запам’ятовуються, а побочки часто складаються в цілі ланцюжки завдань – тут потрібно запобігти постійним набігам машин, там потрібно «перепрошити» роботів, що допомагають обробляти поля, а тут – відбити у бунтівників бранців, причому Квестодавець не залишиться чекати у місті, поки Елой виконає завдання, а складе їй компанію.

Є й типові «колекційні» квести: зачистка ворожих таборів, відвідування мисливських угідь, битви на арені, дослідження древніх руїн (де зазвичай доводиться вирішувати головоломки і шукати ключі до замкнених дверей), виконання контрактів на видобуток рідкісних частин машин, та багато іншого. А якщо захочеться розслабитися, у більшості поселень ви знайдете гравця в «Сутичку» – це настільна гра , щось на зразок шахів із фігурками машин.

На закриття всіх запитань на карті піде дуже багато часу, тому, якщо ви цілитеся на платину в грі, готуйтеся до участі у величезній кількості активностей. Звичайно, за бажання їх можна ігнорувати, але в деяких випадках ви ризикуєте залишитися без унікального луту та спорядження.

Втім, останнього в Horizon Forbidden West і так вистачає. Список костюмів значно розширився, які зовнішній вигляд залежить від племені, якого вони ставляться. Бойове вбрання землеробів Утару ніби створено з великого листя, а броня Тенакт наїжджається металевими шипами.

Спорядження відрізняється не лише зовнішнім виглядом, а й стилем гри. Є обладунки для потайної гри: з ними вороги не поспішають помічати Елою, а раптові атаки завдають більшої шкоди. Є броня для ближнього бою: героїня сильніше б’є списом та виносить більше ушкоджень. Є спорядження для далекого бою: з ним дівчина краще відновлює концентрацію ( уповільнення часу ). І так далі.

Екіпірування можна змінювати у будь-який час, а також покращувати за допомогою ресурсів та тканин з особливими ефектами. Але щоб максимально прокачати улюблену броню, особливо на пізніх етапах гри, доведеться постаратися, тому що потрібні для апгрейду деталі потрібно знімати з машин, які навряд чи захочуть розлучитися з ними добровільно.

Для мене одним із найскладніших завдань у грі став видобуток бивнів проковтнення – схожого на бегемота робота: він оголює їх тільки під час спеціальної атаки, і прицілитися в бивень за кілька хвилин було дуже непросто. Деталі можна підсвічувати за допомогою візора, що частково полегшує завдання, дозволяючи зосередитись на них під час бою.

Враховуючи різноманітність біомів у Horizon Forbidden West, від спекотної пустелі до вкритих снігом гірських піків, від спекотних пляжів до вологих джунглів, мені часто хотілося приміряти інше спорядження не лише за характеристиками, а й «по погоді»: Елою, яка гуляє Сан-Франциско у хутряній шубі, виглядає недоречно.

Список зброї теж став ширшим. Насамперед це торкнулося різноманітності стріл з різними ефектами. Наприклад, кислотні стріли створюють ефект корозії, послаблюючи захист машини, а плазмові покривають противника плазмою, яка через якийсь час вибухає. Нітемет, праща, всілякі пастки – цього добра повно у грі, хоча мені, переважно, вистачало старого доброго лука з відбійними стрілами та посиленням шкоди при максимальному натягу тятиви.

Зрештою, покращувати можна і здібності Елою. У Horizon Forbidden West вони поділені на шість незалежних категорій: воїн (ближній бій), мисливець (використання пасток), лучник (далекий бій), знахар (використання зіл та видобуток ресурсів), лазутчик (техніки скритності) та майстер машин (контроль над машинами) ). Прокачувати їх можна на власний розсуд: наприклад, я не люблю поратися з пастками, тому відповідна категорія у мене залишилася без апгрейдів. У будь-якому випадку, за проходження сюжетної лінії можна вивчити більшість цікавих для вас перків і навичок.

А їх тут чимало. Крім пасивних умінь, на кшталт постійного збільшення ліміту концентрації чи зниження помітності Елою, тут є активні здібності. Наприклад, одна дозволяє вистрілити з цибулі навісом, завдавши противнику шкоди зверху, а інша дає можливість накласти на тятиву відразу три стріли. У гілці рукопашного бою здібностей ще більше: героїня розучує комбо-атаки, за допомогою яких, наприклад, може пробивати ворожий блок або збивати опонента з ніг.

Також у Елой з’явився так званий «приплив відваги» – ультимативне вміння, ефект якого триває обмежений час. Під час бою за атаки та поранення дівчина накопичує шкалу відваги, після чого може активувати відповідне вміння. Їх всього по два в кожній із категорій прокачування , і вони дають можливість схилити баланс сил на свою користь. Так, один приплив відваги генерує щит, що поглинає шкоду, інший приховує героїню від ворога, третій значно посилює далекобійну зброю, і таке інше.

Все це потрібно, щоб ефективно протистояти машинам. Як і в першій частині, битви – одна з найкращих складових гри. Horizon Forbidden West Елой зустріне більше 40 видів роботів (проти 25 в Zero Dawn), і до кожного з них потрібно знайти особливий підхід.

Мені шалено сподобалося відсікати від машин деталі, вивчати їх звички та відчувати себе спритним бійцем, здатним впоратися з металевим монстром . Слабкі норокопи та смітники розбираються буквально з двох пострілів: раз-два – готово!

Інші машини доставили мені чимало неприємностей: чортові буревісники, які постійно збивають з ніг, стали справжнім головним болем. Як і спритні, схожі на павіанів, зубоскелі, за якими буває дуже нелегко наздогнати. Ще гірше – стрімкі вогневолки; гадаю, з назви ясно, кого вони нагадують. А представлені в промороликах змії-отрути зустрічаються в грі в ролі босів .

Перед битвою обов’язково потрібно просканувати роботів, дізнатися про їх вразливість. Не варто атакувати машину із стійкістю до холоду морозними бомбами – вона їх навіть не помітить. І навпаки, супротивник із слабкістю до корозії швидко здасться під градом стріл із відповідним ефектом. Особливі вертикальні пастки допоможуть приборкати літаючих робозвірів, а збитого з ніг ворога можна вразити критичним ударом.

У сиквелі Елой вже зі старту вміє перехоплювати контроль над деякими машинами, тож осідлати ленторога вдасться на початку. Щоб освоїти захоплення нових видів роботів, доведеться вибиратися в казани та вивчати відповідні технології. В нагороду ви отримаєте можливість тимчасово знайти потужного союзника, що значно полегшить бій.

Битися із противниками-людьми не так цікаво. По-перше, від них, мабуть, не можна відстрілювати деталі. По-друге, вони банально нудніше, ніж машини. Далекий бій проти людей малоефективний (якщо не стріляти точно на думку), доводиться скорочувати відстань і битися списом. І тут жодних сюрпризів: пара-трійка ефективних комбо – і ворог повалений. Це є в сотнях інших екшен-РПГ .

Тоді як у боях використовуються зброя та здібності Елой, поза битвами дівчина задіює набір гаджетів. Крюк-кішка дозволить чіплятися за особливі точки, відкривати замкнені люки і притягувати ящики – це знадобиться для вирішення головоломок. Парашют-глайдер допоможе швидко спланувати з великої висоти. Маска для підводного дихання позбавить необхідності спливати на поверхню за ковтком повітря. І ще пара примочок знайдеться для доступу до окремих областей.

Разом з тим, у грі було покращено паркур : тепер можна піднятися майже на будь-яку скелю, як в останніх випусках серії Assassin’s Creed ; доступні маршрути підсвічуються візором. А гаджети дають ще більше свободи пересування: наприклад, у багатоярусних містах можна переміщатися між «поверхами» за допомогою гачка-кішки.

Horizon Forbidden West повною мірою задіює потужності PlayStation 5. Завантаження збереження та швидке переміщення займають кілька секунд. У гру можна «встрибнути», минаючи головне меню з «карток» PS5. 3D-звук у навушниках посилює занурення.

Ну а на DualSense використовуються всі можливі ефекти: від звуку з динаміка і точкових вібрацій до опору тригерів, що дуже сильно доповнює геймплей – ви відчуєте, як натягується тятива цибулі, долатимете опір заржавілих механізмів при зламі скринь і станете з силою втискати курей вогню з важкої зброї.

У ході проходження Horizon Forbidden West мої емоції коливалися від “круто” до “дуже круто”. Це бездоганний сіквел, який бере все найкраще від оригіналу, доповнює та розширює його, продовжує історію зі знайомими персонажами, підвищує ставки та вводить у сюжет нові погрози. Світ став більшим і різноманітнішим, статичні манекени в поселеннях змінилися живими персонажами, а можливості кастомізації радують.

Гра залишає яскраві враження від кожного свого аспекту: тут чудова графіка, чудовий саундтрек (музики в Forbidden West дуже багато), перехоплюючий дух сценарій та незабутні битви з роботами. Світ цікаво дослідити, а другорядні квести нарешті не хочеться пропускати.

Затьмарювали подорож на Захід лише баги, що періодично зустрічаються, іноді – досить неприємні, на кшталт застрягання персонажів в об’єктах і зависання об’єктів у небі. Серед них не було жодного, що не можна вилікувати завантаженням останнього збереження (гра регулярно зберігає прогрес); до того ж, дорелізна прес-версія тайтла не містила патч першого дня, так що до релізу більшість багів мають виправити.

Я не в захваті від Horizon Zero Dawn. Свого часу грі вдалося зачепити лише цікавим сеттингом та битвами з машинами, тоді як мир та побічні завдання видалися мені нудними. Але сіквелу вдалося здивувати мене: він перевершує оригінал за всіма параметрами. Кандидат на гру року? Однозначно – так.

Exit mobile version