Skip to content
NEWS ВІТРИНА
NEWS ВІТРИНА

Вітрина актуальних новини

  • Авто
  • Акваріум
  • Будівництво
  • Дача
  • Дозвілля
  • Економіка
  • Електрика
  • Здоров’я
  • Кіно
  • Корисно знати
  • Коти
  • Література
  • Музика
  • Наука
  • Оголошення
  • Подорожі
  • Поради
  • Своїми руками
  • Сім’я
  • Собаки
  • Тварини
  • Техніка
  • Туризм
  • Фінанси
  • Езотерика
  • Їжа
  • Свята
  • Різне
NEWS ВІТРИНА

Вітрина актуальних новини

10 прав споживачів, про які має знати кожен. Що робити, якщо ваші права порушують?

admin, 4 Серпня 2023

Зміст

  • 1 1. Повернути харчові продукти, якщо термін їхньої придатності закінчився до покупки.
  • 2 2. Вимагати показати документи, що підтверджують безпеку та якість продуктів.
  • 3 3. З’їсти або випити щось до оплати на касі.
  • 4 4. Поскаржитися на порушення ваших прав.
  • 5 5. Заплатити за товар стільки, скільки вказано на ціннику в торговельному залі.
  • 6 6. Повернути гроші за товар, який не купували.
  • 7 7. Зайти в магазин з коляскою.
  • 8 8. Не платити за розбитий товар (у деяких випадках).
  • 9 9. Фотографувати товари в магазині.
  • 10 10. Не дозволити охоронцеві оглядати вас і ваші особисті речі.

Їжа

robertss 30.08.2023 Article

15 березня відзначається Всесвітній день захисту прав покупців . Чи можна з’їсти щось до оплати або зайти в магазин із візочком, чи потрібно платити за випадково розбитий товар і що робити з невідповідністю ціни в залі та на касі? Про те, на що покупець має право, розповідає Олександр Борисов, заступник керівника Роскачества .

1. Повернути харчові продукти, якщо термін їхньої придатності закінчився до покупки.

За загальним правилом, харчові продукти поверненню та обміну не підлягають навіть у тому випадку, якщо покупець передумав одразу ж після оплати. Однак споживачі мають право повернути товари цієї категорії в тому разі, якщо вони неналежної якості: не відповідають санітарним вимогам, прострочені, будь-яким іншим способом зіпсовані в магазині.

Щоб повернути протермінований продукт, зверніться до магазину (краще в день купівлі). Принесіть із собою зіпсований товар, чек або його копію (до речі, якщо чек не зберігся, це не привід відмовити вам), документ, що підтверджує особу. Зверніться до адміністратора, опишіть ситуацію і попросіть повернути вам гроші за неякісний товар.

2. Вимагати показати документи, що підтверджують безпеку та якість продуктів.

У Росії продавати товари можна тільки за наявності інформації про обов’язкове підтвердження відповідності (у тому разі, якщо для категорії товарів установлено обов’язкові вимоги, що забезпечують їхню безпеку для здоров‘я, життя споживача, довкілля).

Покупець може вимагати у продавця пред’явити товарно-супровідну документацію на товар, у якій, серед іншого, підтверджується відповідність. Зверніть увагу, законодавчі норми не зобов’язують продавців мати самі сертифікати і декларації, але дані про них можна самостійно перевірити за єдиними реєстрами в інтернеті.

3. З’їсти або випити щось до оплати на касі.

Але природно, за тієї умови, що ви маєте намір заплатити за цей товар! Щоправда, тут є деякі нюанси, про які необхідно знати. Строго кажучи, товар вважається вашою власністю після його передачі вам продавцем, тобто після оплати. На практиці охорона магазину не реагує на подібні «вольності», якщо покупець зберігає упаковку товару і пред’являє її на касі. А ось якщо цього не зробити і «забути» упаковку в торговельному залі, то, виходить, ви вже порушуєте закон! За це передбачена відповідальність за ст. 7.27 КпАП РФ — дрібне розкрадання, і аж до ст. 158 КК РФ — крадіжка.

4. Поскаржитися на порушення ваших прав.

Якщо ви помітили порушення в супермаркеті, можете поскаржитися на Гарячу лінію телефоном або онлайн. Специфіка цієї нової системи в тому, що у великих торговельних мережах сформовані підрозділи по роботі зі зверненнями від покупців, вони не мають зв’язку з конкретним магазином мережі, і їхнє завдання — не «покривати» колег, а розібратися в проблемі, щоб зберегти лояльність покупця.

Якщо таким чином розібратися не вийшло, ви завжди можете написати претензію на адресу магазину. Підготуйте її у двох примірниках (один залишиться у вас, на ньому мають поставити підпис і печатку).

5. Заплатити за товар стільки, скільки вказано на ціннику в торговельному залі.

Одна з найпоширеніших конфліктних ситуацій у супермаркетах і магазинах — різниця в ціні на етикетці та в чеку. Найчастіше співробітники магазину знаходять «виправдання» для такої ситуації: акція була, але щойно закінчилася; не встигли оновити цінники; помилилися під час друку вартості тощо. Покупця при цьому схиляють, звісно, заплатити стільки, скільки «нарахував» касовий апарат. Але в ст. 10 Закону «Про захист прав споживачів» зазначено, що продавець зобов’язаний надати покупцеві достовірну інформацію про товар, а ціна в рублях — важлива її частина. Тому ви маєте право вимагати, щоб вам продали товар за тією ціною, яка вказана в ціннику. А якщо вже встигли заплатити і потім помітили невідповідність — щоб повернули різницю.

6. Повернути гроші за товар, який не купували.

Подібне часто відбувається в супермаркетах і мережевих магазинах. Коли покупок багато, а підсумкова сума велика, мало хто перевіряє список пробитих товарів. А в чеки нерідко закрадаються помилки. Наприклад, там може з’явитися «зайвий» товар, або кількість однотипних товарів стає більшою.

Подібні «помилки» — це обман покупця. І продавцю за це загрожує штраф, а споживач має право повернути гроші, витрачені на неотриманий товар. Спочатку бажано спробувати врегулювати проблему мирним шляхом (звернутися в магазин, показати чек, попросити звірити список товарів із даними камер, навести свідчення свідків), а якщо не вийде — писати скаргу адміністрації або звертатися до Росспоживнагляду.

Якщо ви зіткнулися з такою ситуацією, дізнайтеся більше про порядок дій з матеріалу Роскачества.

7. Зайти в магазин з коляскою.

Часто така заборона пояснюється тим, що великий предмет може змахнути з полиці товар. Але такі обмеження суперечать законодавству! Наприклад, у Москві діє Закон «Про забезпечення безперешкодного доступу інвалідів до об’єктів соціальної, транспортної та інженерної інфраструктур міста Москви» (у багатьох інших містах є аналогічні закони). У ньому люди з дитячими візочками прирівнюються до маломобільних громадян, а також йдеться про те, що не можна перешкоджати їхньому відвідуванню магазинів та інших громадських місць.

Якщо адміністрація магазину посилається на вузькі проходи між стелажами і тому не пускає вас до магазину, це свідчить лише про те, що вони порушують закон! Ширина проходів має бути не менше 80 см, а цього більш ніж достатньо для вільного переміщення дорослого з дитячим візочком.

8. Не платити за розбитий товар (у деяких випадках).

До того, як покупець заплатив за товар, той вважається власністю магазину. Відповідно, якщо щось упало і пошкодилося з вини покупця, він, за ідеєю, має за цю річ заплатити. Але тільки в тому разі, якщо було доведено, що це зроблено навмисне і спеціально! Якщо ж пошкодження товару сталося з вини продавця, оплачувати його не потрібно.

У яких саме ситуаціях? Якщо в залі занадто вузькі проходи між стелажами; товари розкладені нестійко, так, що їх легко зачепити й упустити; у магазині мокра підлога, а про це не попередили; касир занадто різко запустив стрічку з товарами, через що вони впали. У цьому випадку покупець не може бути винен у псуванні майна магазину, а отже, і оплачувати збитки він теж не повинен!

Якщо ж злий умисел був (хтось спеціально кинув або зламав товар), а також відвідувач демонстрував поведінку, що порушує порядок у громадському місці (розмахував руками, бігав, бився), то доведеться відшкодувати магазину завдані збитки. Більш докладно це питання описано в статті Роскачества

9. Фотографувати товари в магазині.

Іноді адміністрація магазину забороняє зйомку в торговому залі. Якщо покупець намагається сфотографувати вітрину або упаковку товару, його просять не робити цього і навіть виганяють з магазину. Але такі обмеження незаконні! Пошук, отримання та поширення інформації будь-яким способом, що не суперечить законодавству, — це право громадянина, закріплене в Конституції РФ (ст. 29). Оскільки дані про розташування, етикетку і вартість товару не належать до розряду державної або комерційної таємниці, ви маєте право фотографувати і полиці, і упаковки.

10. Не дозволити охоронцеві оглядати вас і ваші особисті речі.

Якщо в охоронця магазину виникають сумніви щодо покупця, він просить показати особисті речі або навіть намагається провести огляд. Однак право на це мають лише співробітники поліції! Та й то лише в тому разі, якщо на те є підстави: спрацювала захисна система, камери зафіксували факт крадіжки, тощо. Охоронець не має права вимагати показати вміст сумки. Але він може затримати покупця до приїзду поліції.

І найголовніше, про що потрібно пам’ятати: не соромтеся обстоювати свої права і вимагати те, що вам дозволено законом! Культура торгівлі поступово підвищується, але порушення ще трапляються. І що частіше люди домагатимуться справедливості, то швидше продавці навчаться дотримуватися законів.

Як діяти в тому разі, якщо права споживача порушуються, читайте тут.

Читайте також:
  1. 5 секретів приготування смачної курячої грудки, про які не розповіла мама
  2. 12.02.2021 – магічна дзеркальна дата. Що потрібно робити в найсприятливіший день року – 12 лютого
  3. Дитячий манікюр: що про нього потрібно знати
  4. Що робити, якщо звело ногу. 3 прийоми, які рятують життя
  5. Апероль шприц: усе, що потрібно знати про наймодніший коктейль цього літа
  6. 4 речі, які корисно знати про яловичу грудинку, щоб приготувати її на 5
  7. 20 фактів про чай, які ви не знали
  8. Що робити якщо кішка боїться людей
  9. 5 страв із книг про Гаррі Поттера, які можна легко приготувати вдома
  10. 20 продуктів, які обов’язково потрібно мати вдома, якщо ви постите
  11. Галілео Галілей: які відкриття зробив і що відомо про життя вченого
  12. 12 речей, які потрібно знати про металочерепицю
  13. Алопеція у шпіца що робити якщо собака лисіє і чорніє шкіра
  14. Що робити якщо кішка не дає вночі спати
  15. 8 страв із яєць, про які ми забуваємо, а даремно
  16. 9 правил канапе на святковий стіл, про які знають не всі
  17. 5 головних грецьких секретів краси, які має знати кожна
  18. Незвичайні заборони в ОАЕ, про які краще знати туристам
  19. Можна стригти вуса Собаці і навіщо це робити що буде якщо їх обрізати для чого вони потрібні
  20. Що робити якщо кішки побилися між собою
  21. Алергія на холод на руках і обличчі взимку, що з нею робити і як лікувати
  22. Не заводиться машина: які основні причини та що робити
  23. 10 неймовірних фактів про каву, які вам слід знати
  24. 10 видів в’язів, про які варто знати
  25. 5 речей, які небезпечно робити під час грози
  26. Основні молитви, які має знати кожен православний
  27. 10 видів ізоляції, які повинен знати кожен домовласник
  28. Найнезвичайніші місця світу, про які потрібно знати і які варто відвідати
  29. Що робити якщо собака загубилася
  30. 6 видів дрес-коду, які соромно не знати
Їжа proвашізнатиЇжакожен.маєпорушують?правправаробитиспоживачів,Щоякіякщо

Навігація записів

Previous post
Next post

Актуальне

  • Обзор телефона Xiaomi Redmi Note 14 4G
  • Что нужно знать о различиях между просекко и шампанским
  • Автомобільні та промислові (тягові) акумулятори: чому варто купувати лише якісну продукцію
  • Роллы в Харькове: гастрономические истории от MAFIA
  • На что обратить внимание при выборе клиники для лечения алкозависимости

Архіви

  • Травень 2025
  • Квітень 2025
  • Березень 2025
  • Лютий 2025
  • Січень 2025
  • Грудень 2024
  • Листопад 2024
  • Жовтень 2024
  • Вересень 2024
  • Серпень 2024
  • Липень 2024
  • Червень 2024
  • Травень 2024
  • Квітень 2024
  • Березень 2024
  • Лютий 2024
  • Листопад 2023
  • Жовтень 2023
  • Вересень 2023
  • Серпень 2023
  • Липень 2023
  • Червень 2023
  • Травень 2023
  • Квітень 2023
  • Березень 2023
  • Лютий 2023
  • Січень 2023
  • Грудень 2022
  • Листопад 2022
  • Жовтень 2022
  • Вересень 2022
  • Серпень 2022
  • Липень 2022
  • Червень 2022
  • Травень 2022
  • Квітень 2022
  • Березень 2022
  • Лютий 2022
  • Січень 2022
  • Грудень 2021
  • Листопад 2021
  • Жовтень 2021
  • Вересень 2021
  • Серпень 2021
  • Липень 2021
  • Червень 2021
  • Травень 2021
  • Квітень 2021
  • Березень 2021
  • Лютий 2021
  • Січень 2021
  • Грудень 2020
  • Листопад 2020
  • Жовтень 2020
  • Вересень 2020
  • Серпень 2020
  • Липень 2020
  • Червень 2020
  • Травень 2020
  • Квітень 2020
  • Березень 2020
  • Лютий 2020
  • Січень 2020
  • Грудень 2019
  • Листопад 2019
  • Жовтень 2019
  • Вересень 2019
  • Серпень 2019
  • Липень 2019
  • Червень 2019
  • Травень 2019
  • Квітень 2019
  • Березень 2019
  • Лютий 2019
  • Січень 2019
  • Грудень 2018
  • Листопад 2018
  • Жовтень 2018
  • Вересень 2018
  • Серпень 2018
  • Липень 2018
  • Червень 2018
  • Травень 2018
  • Квітень 2018
  • Березень 2018
  • Лютий 2018
  • Січень 2018
  • Грудень 2017
  • Листопад 2017
  • Жовтень 2017
  • Вересень 2017
  • Серпень 2017
  • Липень 2017
  • Червень 2017
  • Травень 2017
  • Квітень 2017
  • Березень 2017
  • Лютий 2017
  • Січень 2017
  • Грудень 2016
  • Листопад 2016
  • Жовтень 2016
  • Вересень 2016
  • Серпень 2016
  • Липень 2016
  • Червень 2016
  • Травень 2016
  • Квітень 2016
  • Березень 2016
  • Лютий 2016
  • Січень 2016
  • Грудень 2015
  • Листопад 2015
  • Жовтень 2015
  • Вересень 2015
  • Серпень 2015
  • Липень 2015
  • Червень 2015
  • Травень 2015
  • Квітень 2015
  • Березень 2015

Категорії

  • Авто
  • Акваріум
  • Будівництво
  • Дача
  • Дозвілля
  • Езотерика
  • Економіка
  • Електрика
  • Здоров'я
  • Їжа
  • Кіно
  • Корисно знати
  • Коти
  • Література
  • Музика
  • Наука
  • Оголошення
  • Подорожі
  • Поради
  • Різне
  • Своїми руками
  • Свята
  • Сім'я
  • Собаки
  • Тварини
  • Техніка
  • Туризм
  • Фінанси
Мапа сайту
©2025 NEWS ВІТРИНА
Go to mobile version